Pobjednici na djelu: pomažu nam u promicanju profesije mehaničara

Young Car Mechanic je za mnoge mlade mehaničare prva značajnija provjera znanja i vještina u području popravka vozila. To je također prilika za cijelu industriju jer inicijativa promovira strojarsku profesiju mladim ljudima koji će biti njezina snaga u budućnosti. Podrška ovom projektu dio je filozofije partnera, kojih je svake godine sve više. Što oni osobno kažu o natjecanju YCM?


Pozitivna i stručna slika mehaničara

 

- “Tijekom više od 30 godina Boscheve prisutnosti u Poljskoj, uvijek smo pridavali veliku važnost tehničkoj stručnosti automehaničara. Kao vodeći dobavljač automobilskih dijelova za OEM i aftermarket, aktivno smo uključeni u projekte tehničkog obrazovanja. Vidimo rastuću potražnju za kvalificiranim zaposlenicima u servisu za popravak automobila," kaže Pawel Hanczewski, Bosch Mobility Aftermarket direktor prodaje za srednju i istočnu Europu.

Voditelji Inter Carsa odgovorni za kreiranje i organizaciju natjecanja također vide potrebu za poticanjem strasti prema motorizaciji kod mladih učenika, kako bi se oni željeli razvijati u zanimanju automehaničara. Razvoj njihove kompetencije jedan je od glavnih ciljeva programa Mladi kadrovi koji organizira natjecanje YCM. Kako to doživljavaju drugi partneri?

 

- „U eri velikih promjena u automobilskoj industriji iznimno je važno obrazovati istinske profesionalce koji te promjene prate, opremljeni odgovarajućom kompetencijom i profesionalizmom. Uostalom, u bliskoj budućnosti ti će ljudi biti ti koji će biti odgovorni za brigu o tehničkom stanju vozila na našim cestama," kaže Adam Gryczka, voditelj prodaje iz Filtron Polska

- „Školovanje i osposobljavanje mladih mehaničara ulaganje je u budućnost automobilske industrije. Vjerujemo da će ove aktivnosti rezultirati razvojem naše industrije i priljevom talentiranih mladih ljudi punih entuzijazma za rad. Tržište automobila se dinamično razvija. Naša uloga kao proizvođača dijelova i tehnologije također je podržati vlasnike radionica i mehaničare koji se suočavaju s izazovima upravljanja, popravka ili servisiranja modernih vozila, opremljenih sve naprednijim tehnologijama i sustavima," kaže Michał Głażewski, voditelj PC & CV Workshop Networks & Tehnička služba za Baltik/Nordiju/Poljsku od ZF Aftermarket.


Mehaničar je profesija budućnosti!

Sve naprednija tehnologija, složeni sustavi i naglasak na pitanjima sigurnosti - samo su neki od izazova koje proizvođači automobila postavljaju stručnjacima u našoj industriji. Sve to znači da će automehaničari biti sve traženije zanimanje, što znači da će potreba za kvalificiranim stručnjacima nedvojbeno rasti. Stoga, koje se kompetencije isplati razvijati?

 

- Posao koji rade mehaničari vjerojatno će u budućnosti biti vezan za elektrifikaciju vozila i automatizaciju. Strojari će morati steći vještine iz područja održavanja i dijagnostike elektromotora temeljene na digitalnim tehnologijama. Sve veći interes za održivi prijevoz već utječe na rastuću popularnost električnih vozila, što zahtijeva dodatnu specijalizaciju u ekološkim tehnologijama”, kaže Tomasz Hurt, tehnički direktor iz Delphija.

 

- “Mehaničari će se u budućnosti morati nositi s novim pogonskim tehnologijama u kojima digitalizacija također igra važnu ulogu. U budućnosti će doći do značajnih promjena u voznom parku, posebice kod visokonaponskih vozila. Kako bi mogli raditi na tim vozilima, mehaničari će morati proći posebnu obuku, što će promijeniti i potražnju za popravcima vozila”, kaže Patrick Stüdemann, voditelj tehničke obuke iz Meylea.

- “Od mehaničara će se zahtijevati specijalizacija za odabrana strukturna područja, kao što su prijenosni ili elektroenergetski sustavi. Na temelju ovakvog pristupa možemo reći da će popravci automobila biti modularni, da će podrazumijevati zamjenu određenog sklopa i njegovu prilagodbu funkcioniranju u sustavu. Izvođenje dijagnostičkih i adaptacijskih postupaka također uključuje specijaliziranu opremu i izravno korištenje informacija proizvođača automobila. Ukratko, profesija mehaničara kakvu danas poznajemo dramatično će se promijeniti. Mnogi zadaci povezani s tipičnim popravkom, poput popravka motora ili mjenjača, bit će isključeni. U mnogim slučajevima, mehaničar će biti neka vrsta koordinatora protoka informacija od proizvođača do automobila," kaže Jerzy Kaparuk, tehnički savjetnik - trener iz FEBI-ja

- Tijekom sljedećeg desetljeća trendovi upućuju na to da će se promijeniti brojni načini na koje će se vještine potrebne za rad u automobilskoj industriji promijeniti. Uz tehničke i trgovačke poslove, radionice će trebati osoblje s novim vještinama. Kao udio ukupnog radnog mjesta, centar za popravke budućnosti imat će manje metalaca, strojarskih inženjera i tradicionalnih elektroinženjera. Došlo je vrijeme da se mlađa generacija oduševi automobilskom industrijom i obučava osoblje vještinama sljedeće generacije. Vlasnici servisa znaju da moraju početi obučavati postojeće osoblje i zapošljavati nove kako bi se mogli natjecati na vrlo izazovnom automobilskom tržištu naknadnih radova. – kaže Nathalie Richard, voditeljica operacija indirektnog marketinga za Europu i Afriku iz Shella.
 



YCM spašava industriju

 

Natjecanje YCM inicijativa je koju je pokrenuo Inter Cas, a podržali su ga dobavljači autodijelova. Grupa partnera se svake godine proširuje na sve više proizvođača koji žele promjenu i podržavaju razvoj mladih polaznika srednjih škola. Ovo je jasan znak tržištu da udruži snage za opće dobro.

 

- Sve vrste inicijativa koje imaju za cilj potaknuti mlade ljude na pragu punoljetnosti da izaberu zanimanje automehaničara su pozitivne i poželjne. Natjecanje YCM, koje ima međunarodni status, prati ovu konvenciju. Omogućuje učenicima ne samo da se natječu s drugima, već i da unaprijede svoje znanje i vještine. Odlasci na nacionalna i međunarodna finala te atraktivne nagrade još više utječu na odluku studenata da se pridruže ovom natjecanju,“ kaže Roman Boluk, voditelj treninga iz Contitecha.

- Natjecanje Mladi automehaničar vrlo je zanimljiva inicijativa koju je pokrenuo Inter Cars. Prije svega, zainteresirani učenici, pripremajući se za sljedeće razine, proširuju svoja prethodno stečena znanja. Kvalificirajući se za državna i međunarodna finala, čekaju ih zahtjevni i raznoliki praktični zadaci. Oni mogu vidjeti što ih može čekati u njihovim budućim karijerama i koliko je različitih kompetencija potrebno svakodnevno u radu mehaničara", kaže Korneliusz Kąkol, voditelj prodaje IAM Poljska iz Elringa.

– Natjecanje je prije svega prilika da se učenici upoznaju s najnovijim rješenjima koja se koriste u automobilima, ali i da testiraju svoje znanje na “živom organizmu”. Također omogućuje ljudima da shvate da je današnji mehaničar osoba s mnogo vještina usmjerenih na automobil," dodaje Marek Jeleń, voditelj poslovnog razvoja iz NRF-a.

- “Mladi automehaničar pomaže budućim mehaničarima da nauče više o struci s praktične strane. Ističe važnost stjecanja novih vještina i usavršavanja. Često naglašavamo da bez dobrog akumulatora ne možete voziti, stoga bi znanje o akumulatorima, njihovom pravilnom odabiru, dijagnozi, ugradnji, radu, ali i recikliranju trebao steći svaki profesionalni mehaničar”, kaže Magdalena Broszkiewicz, voditeljica marketinga iz Varte.