Detaljan opis zadataka međunarodnog finala YCM 2024.

U ovoj članku pronaći ćete detaljnije informacije o zadacima koje su natjecatelji morali riješiti. Za svaki zadatak učenici su imali 45 minuta. 50 bodova bila je najveća ocjena za dobro obavljen zadatak.


1. Valeo – ADAS: Adaptivni tempomat (ACC) s funkcijom kočenja u nuždi.

Valeo je sve šokirao i ponovno pripremio nešto zanimljivo za sudionike. Radarski senzor postavljen je na posebnu ploču. Sudionici su koristili četiri vijka za izvođenje prostorne kalibracije pomoću kalibracijske mete i prednje kamere. Ako je senzor ispravno kalibriran, svi njihovi nalazi su upisani u odgovarajuće listove. U posljednjem dijelu ovog zadatka bilo je potrebno provjeriti potrebne podatke (amplituda, frekvencija, trajanje) putem osciloskopa.

 

2. Varta - Definiranje parametara elektro sustava vozila i provjera stanja akumulatora.

Zadatak iz Varte također se sastojao od nekoliko dijelova. U prvom su natjecatelji morali testirati performanse baterije u vozilu, uključujući pokretanje i leru. U drugom su ispitivali sustav punjenja vozila, tražili kvar, a zatim su morali pronaći način da otklone taj kvar.

 

U trećem dijelu mjerili su trenutno pražnjenje u parkiranom vozilu te su morali izračunati koliko je baterije potrošeno tijekom 20 sati parkiranja. U posljednjem dijelu, na temelju mjerenja, morali su od tri ponuđene baterije izabrati jednu koja bi bila najprikladnija za ugradnju.

 

3. ZF Aftermarket - Dijagnostika i popravak mjenjača, zamjena oštećenih komponenti, te remontaža cijelog sustava.

ZF zadatak je definitivno oduzimao puno vremena - dijagnosticirati ZF 8HP mjenjač u BMW-u X5 4000 408 KS za 45 minuta, a zatim ga popraviti, zamijeniti oštećene komponente i na kraju ponovno sastaviti cijeli sustav. Čak su i mentori priznali da je i njima ovaj zadatak teško pao.

 

4. Bosch - Pomoću KTS dijagnostičkog testera označavanje relevantne HV vrijednosti akumulatora i unos u kontrolne tablice.

Natjecatelji su pomoću dijagnostičkog testera KTS trebali odrediti odgovarajuće vrijednosti visokonaponske baterije na električnom vozilu i upisati ih u kontrolne tablice. U ovom zadatku nisu mogli zaboraviti spojiti auto na punjač. Još jedan izazov bio je taj što je jezik KTS-a postavljen na engleski.

 

5. Continental – Zamjena zupčastog remena.

Tradicionalno, Continental je fokusirao svoju ulogu na razvodno upravljanje, posebno na zamjenu zupčastog remena VW 1.6/2.0 16V TDI CR (šifra motora: CAYC/CFFB). Posebno se ocjenjivalo pravilno korištenje tehničke dokumentacije, poštivanje procedure i korištenje alata.

 

6. Elring - Zamjena brtve

Elringov zadatak sastojao se od sedam podzadataka. Identificiranje motora koji je bio na stalku i pronalaženje točnih rezervnih dijelova u katalogu; zamjena brtve ispušne cijevi prema uputama; rastavljanje poklopaca ventila i poklopca glave; skidanje glave cilindra s bloka motora i provjera motora; odabir točne debljine brtve glave cilindra; ponovnu ugradnju brtvila i zamjenu uljne brtve na vratilu pomoću priloženog alata.

 

7. Febi

U Febi zadatku sudionici su prvo morali ispuniti kratki teorijski test za mjerenje otpora odabranih hibridnih pogonskih sklopova i istovremeno provjeriti mjerenja pomoću dijagnostičkog uređaja Pico.

 

8. Filtron - Prepoznavanje i zamjena filtera

Zadatak se sastojao od nekoliko podzadataka. U prvom koraku učenici su morali razvrstati filtre postavljene na stol u odgovarajuće skupine. U drugom koraku trebali su pronaći gdje se nalaze filtri goriva, zraka, ulja, kabine i sušila zraka. Morali su pronaći točan broj zračnog filtra u katalogu i zatim ga ispravno zamijeniti.

 

9. Meyle - Kompletna izmjena ulja u automatskom mjenjaču

Tijekom ovog zadatka natjecatelji su morali izvršiti kompletnu izmjenu ulja mjenjača u Mercedesu C 220 (S205) BLUETEC / d (205.204) 120KW / 163 PS, 2143ccm OM 651.921

Trebalo je pažljivo provjeriti položaj ispusnog ventila i provjeriti je li ulje ispušteno samo s jednog ili dva mjesta.

 

10. Moto-Remo - Analiza i zamjena sustava turbopunjača

Moto-Remo je ovogodišnja novost te je za natjecatelje pripremio zadatak u kojem su trebali provjeriti najvažnije dijelove turbopunjača koji utječu na pravilan rad turba.

 

11. NRF - Pregled sustava klimatizacije

Novopridošli je i NRF koji je za natjecatelje pripremio provjeru klima uređaja. Od učenika se tražilo da dijagnosticiraju problem koji uzrokuje nedostatak hladnog zraka iz lijevog klima ventila i zatim identificiraju kvar. Tipično, natjecatelji su potrošili najmanje vremena na ovaj zadatak.

 

12. Schaeffler - Zamjena razvodnog lanca

Ovaj put, Schaeffler je predstavio zadatak koji uključuje zamjenu razvodnog lanca na 1.8 TSI motoru unutar određenog vremenskog okvira, uz pomoć ispitivača.

 

13. Shell - Promjena goriva i ulja u mjenjaču

Posljednji zadatak bio je iz Shella i sastojao se od dva složena zadatka: izmjena motornog ulja i ulja u mjenjaču. Od natjecatelja se tražilo da u katalogu pronađu odgovarajuće ulje za motor i mjenjač. Dodatno, morali su objasniti koje su razlike između API GL 4 i API GL 5 ulja.